Vistas de página en total

miércoles, 12 de enero de 2011

Power Point

AVANTATGES I INCONVENIENTS DEL POWER POINT Podríem distingir dos tipus de presentacions PowerPoint; la primera més tradicional, més propera a les metodologies que consideren el professor com la font del saber, com qui ha de transmetre els coneixements de la millor manera possible i la segona, tindríem les concepcions de Piaget i el constructivisme passant per l’aprenentatge social, és a dir, una utilització més creativa. Dit amb altres paraules, que sigui l'alumne qui adquireixi els coneixements per si mateix.( Aprendre a aprendre) Dins el que anomenem, la utilització tradicionals de les presentacions, podríem anomenar els avantatges següents: * Una estructura que permet un discurs amb una alta precisió. * L’alumne sempre té una guia en la pantalla dels temes clau. * Permet incorporar imatges il•lustratives, crear esquemes per fer-ho més intel•ligible, inserir elements multi medials. * L’alumne té més facilitat per prendre apunts. * Permet utilitzar una gran varietat de colors i formes que clarifiquen els continguts. * Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor-alumne o alumne-alumne. * Presentacions que incorporen elements propis del llenguatge audiovisual com un element que facilita l’expressió a classe. * Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador, que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu i que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts. * Capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions. Però també hi trobem inconvenients que són: * Estableixen un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l’orador i el públic. * La possibilitat de incloure massa informació a les diapositives. * L’orador ja no explica sinó que llegeix. * La utilització de colors de forma indiscriminada. * L’abús dels elements multi medials. * Una aula sempre a les fosques que provoca cansament. * Córrer el risc d’afegir efectes d’animació que distreuen als alumnes. * Establir un doble discurs; el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint.

No hay comentarios:

Publicar un comentario