Vistas de página en total
miércoles, 12 de enero de 2011
Power Point
AVANTATGES I INCONVENIENTS DEL POWER POINT
Podríem distingir dos tipus de presentacions PowerPoint; la primera més tradicional, més propera a les metodologies que consideren el professor com la font del saber, com qui ha de transmetre els coneixements de la millor manera possible i la segona, tindríem les concepcions de Piaget i el constructivisme passant per l’aprenentatge social, és a dir, una utilització més creativa. Dit amb altres paraules, que sigui l'alumne qui adquireixi els coneixements per si mateix.( Aprendre a aprendre)
Dins el que anomenem, la utilització tradicionals de les presentacions, podríem anomenar els avantatges següents:
* Una estructura que permet un discurs amb una alta precisió.
* L’alumne sempre té una guia en la pantalla dels temes clau.
* Permet incorporar imatges il•lustratives, crear esquemes per fer-ho més intel•ligible, inserir elements multi medials.
* L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
* Permet utilitzar una gran varietat de colors i formes que clarifiquen els continguts.
* Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor-alumne o alumne-alumne.
* Presentacions que incorporen elements propis del llenguatge audiovisual com un element que facilita l’expressió a classe.
* Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador, que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu i que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.
* Capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions.
Però també hi trobem inconvenients que són:
* Estableixen un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l’orador i el públic.
* La possibilitat de incloure massa informació a les diapositives.
* L’orador ja no explica sinó que llegeix.
* La utilització de colors de forma indiscriminada.
* L’abús dels elements multi medials.
* Una aula sempre a les fosques que provoca cansament.
* Córrer el risc d’afegir efectes d’animació que distreuen als alumnes.
* Establir un doble discurs; el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario